Activity-Agenda / Job-Report
Afternoon Activities in ERASMUS+
Tuesday, 18.05. 2021
HOME-SESSION 08
10 participants, 14:30 - 16:00, Homeoffice
Ad, Ma, Ha, Se, Ag, Vi, Ti, Ak, Dz, Vo
Video-Cooperation in Robotics
- Vo invites via OX for a meeting on BigBlueButton. Dz reminds by phone-calls.
- No problems with hardware or software, but some internet-interruptions.
Communication mostly by chat, in order to avoid overload of net-capacity.
- Has Ad labelled the box: “de hom HGS 06”.
Participants announce results, photos, videos [self adjusted deadline in days]:
Ma[13, daily status], Ad[10], Se[9], Ak[14, daily status], Vi[7], Ag[10], Ha[1], Ti[3]
- Ad, Ak, Se, Ag, Ha>>Tasks around ROBOTICs since 24.11.2020.
- Ha>>video-clip StarWars.
- Vi>>video-clip grip-arm construction.
- Ti>>video-clip angle of climb.
- Ag>>Results for GYROBOY experiments concerning angle of climb
and example program with EV3 Classroom LEGO® Education.
- Ma, Ad, Se, Vi, Ha, Ti>>Reports individual tasks with LEGO-EDU/ -HOME.
- Ag>>Comparison Software LabView vs CLASSROOM-Version:
Assemble ROBOT-VEHICLE, start CLASSROOM-Software, solve task-units.
Modified GYROBOY or former projects now with LEGO-CLASSROOM.
Consideration concerning dis-/advantages of old or new software.
- Ak, Ag>>Reports photo / video (3-15 s) PULL-TEST: VIDEO, PROGRAMM.EV3.
Connect a sheet of paper to your robot-vehicle; avoid damage!
Draw a square of 10cm x 10cm on this paper.
Put loads of your choice onto the sheet of paper! Pull it 30 cm!
Find the maximum of load without damaging motors!
Does your robot pull more than 815g?
Modify the construction, in order to increase the load!
Report your experiences in a chart like this:
Revision of feedback from last week, last line, because prefering CLASSROOM-Software
requires exercises with this. This was just in some cases to be observed.
So, look at the interpretation-chart:
Vi is moderating feedback of participants and teachers:
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht
Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+
Dienstag, 18.05. 2021
HOME-SESSION 08
10 Teilnehmer*innen, 14:30 - 16:00 im Homeoffice
Ad, Ma, Ha, Se, Ag, Vi, Ti, Ak, Dz, Vo
Video-Kooperation in Robotics
- Vo lädt via OX auf die Plattform BigBlueButton ein. Dz erinnert telefonisch…
- Abgesehen von Internetstörungen gibt es keine Hardware- oder Softwareprobleme.
Kommunikation vorwiegend per Chat, weil Ton und Video die Leitungen überlasten.
- Ad benennt seine Box mit “de hom HGS 06”.
Teilnehmer kündigen Ergebnisse, Fotos oder Videos an [selbst gesetzte Frist in Tagen]:
Ma[13, täglich Status], Ad[10], Se[9], Ak[14, täglich Status], Vi[7], Ag[10], Ha[1], Ti[3]
- Ad, Ak, Se, Ag, Ha>>Aufgabenbogen zur ROBOTIK vom 24.11.2020.
- Ha>>Video-Clip zu StarWars.
- Vi>>Video-Clip zum Greifarm.
- Ti>>Video-Clip zum Experiment “Steigungswinkel”.
- Ag>>Ergebnisse der Experimente zum Steigungswinkel
und Beispielprogramm mit EV3 Classroom LEGO® Education.
- Ma, Ad, Se, Vi, Ha, Ti>>Berichte zu individueller Einzelarbeit mit LEGO-EDU/ -HOME.
- Ag>>Vergleich Software von LabView vs CLASSROOM-Version:
Fahrroboter bauen, CLASSROOM-Software starten, Lerneinheiten absolvieren.
Programm GYROBOY modifiziert oder frühere mit LEGO-CLASSROOM-Version?
Erörterung der Vor- und Nachteile der Softwareversionen.
- Ak, Ag>>Berichte Foto / Video (3-15 s) zum PULL-TEST: VIDEO, PROGRAMM.EV3.
Verbinde ein DIN-A5 Blatt mit dem Fahrroboter, so dass es nicht zerreißt!
Markiere ein Quadrat von 1dm2 (also 10cm lang, 10cm breit).
Lege Lasten Deiner Wahl auf das Quadrat. Ziehe das Blatt nun 30 cm weit!
Finde die Maximallast, ohne die Motoren zu quälen!
Zieht Dein Roboter mehr als 815g?
Ändere die Konstruktion des Roboterfahrzeugs, um die Wirkung zu erhöhen!
Notiere Deine Beobachtungen in einer Tabelle:
Revision des Feedbacks der Vorwoche, insbesondere letzte Zeile hinterfragen, denn wer die
CLASSROOM-Software bevorzugt, muss diese erprobt haben; das trifft nur vereinzelt zu.
Also beachten wir die Interpretationshilfen:
Vi moderiert das Feedback für Teilnehmer*innen und Lehrkräfte:
Holstentor-
Gemeinschaftsschule
mit Ganztagsangebot
2023 04 03 1622
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien
in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse)
differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Choice of Educational Material and Subjects
in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses)
related to the level of intellectual development of students